Wednesday, July 6, 2016

Kippetjes en broeden



Het is alweer een poosje geleden dat ik iets gepost heb. Ik heb naast mijn werk leuke dingen gedaan en ik heb een bewuste keus gemaakt om buiten werktijd minder op de computer bezig te zijn. Dat bevalt prima. Gevolg is wel dat ik ook minder frequent blog.

Eén van de leuke dingen (vind ik) is dat ik Jelle heb leren kennen.
Jelle is de initiatiefnemer van soChicken, een website met heel veel inspiratie op het gebied van onder andere opruimen, minimaliseren, bewust leven en gelukkig zijn.
Ik mag zijn manier van denken wel en ik heb me dan ook ingeschreven voor de nieuwsbrief en sinds kort ook voor de gratis 10-daagse e-mail minicursus (blei) voor een leuker leven.

De insteek van Blei is dat door de vragen aan jezelf te stellen je aan het denken gezet wordt over wat je wel en niet wilt met je leven - een beetje psychologisch effect eigenlijk. Opruimen en minimaliseren komen ook aan de orde.
Na de intro van de cursus heb ik nu les 1 ontvangen en wat blijkt: ook die enthousiaste soChicken goeroe heeft zich laten inspireren door diverse Japanse opruimgoeroe’s zoals Marie Kondo. Toch leuk om te weten.

Bij elke les krijg je een paar heel simpele opdrachten en je moet wat vragen beantwoorden.
Die vragen zijn er niet om door de "leraar" beoordeeld te worden, er is namelijk geen goed of fout. 
Ook krijg je geen enkele feedback, en er is geen community om tips en trucs te delen - helemaal niets.
Je moet alles alleen doen want je doet het namelijk alleen voor jezelf.
Zoals ik al eerder noemde, die vragen zorgen ervoor dat je gaat nadenken – een soort van brainstormen met jezelf – en dat is best interessant.

En verder… tussen mijn werk, de leuke dingen doen en het broeden op de antwoorden op de vragen uit de cursus, ga ik in een rustig tempo verder met opruimen. Elke keer een beetje.

No comments:

Post a Comment